מחקר חדשות וארכיון ידיעות

מאמרים קשורים

סיני haaretz.co.il

אירופה כן, תאילנד לא: האם שיקולים פוליטיים משפיעים על אזהרות המסע?

ב-46 יעדים ברחבי העולם, לפי המטה ללוחמה בטרור, נשקפת כיום סכנה לישראלים. מדוע לונדון ופריז מוכות הפיגועים אינן ברשימה, וכמה מאתנו אכן נענים לאזהרות?

בוזון היגס (החלקיק האלוהי) haaretz.co.il

אחרי שנים של חיפושים: החוקרים במאיץ החלקיקים נקלעו למבוי סתום

מאז התגלה "החלקיק האלוהי", מנסים הפיזיקאים למצוא חלקיקים חדשים היכולים לשפוך אור על סודות היקום. מאמציהם עד כה הסתיימו בכישלון, וכעת הם עומדים בפני צומת דרכים

מילון מונחים כלכליים בשוק ההון themarker.com

הבנק האירופי מאמין בביונדווקס: ילווה 20 מיליון יורו לפיתוח חיסון לשפעת

ניסויים פרה-קליניים וקליניים הראו שהחיסוןצ שמפתחת החברה הנו בטוח ויעיל, ויכול לשפר ולהרחיב את ההגנה מפני הידבקות בשפעת שמעניק החיסון הקיים בשוק

חוקרים ישראלים גילו מנגנון שמסתמן כמשמעותי בהתפתחות מחלת האלצהיימר

מדענים חשפו תאי חיסון במוח שלהם תפקיד מרכזי בהתמודדות עם המחלה והם ייחודיים ללוקים בה, אך פעילותם מדוכאת. הכיוון החדש במחקר: מציאת דרך להגביר את פעילות התאים והאטת המחלה

עמנואל מקרון haaretz.co.il

הבחירות לפרלמנט בצרפת: תוצאות שמתאימות כמעט לכולם

הצרפתים העניקו כצפוי למפלגת "אן מארש" של מקרון את הרוב באסיפה הכללית, אך גם חיזקו את האופוזיציה אליו. המפסידות הגדולות הן המפלגה הסוציאליסטית המתפרקת והחזית הלאומית, שחזרה לשוליים

אזעקת הכבשים: חוקרים בוחנים שימוש בחיות להתרעה לפני אסונות טבע

ההערכה כי חיות יודעות לחזות אסונות טבע ורעידות אדמה לפני שהן קורות נפוצה זה מאות שנים. כעת, בונה חוקר מגרמניה מערכת התרעה באמצעות חיישנים המחוברים לחיות במרכז איטליה

ynet.co.il

חוקרים ישראלים: "גילינו מוטציה גנטית שמאריכה חיים ב-10 שנים"

מחקר חדש באוניברסיטת חיפה מצא מוטציה בגן של הורמון גדילה, שתורמת לאריכות ימים בכעשר שנים בממוצע בקרב גברים. מעתה יוקדשו מאמצים להפוך את המוטציה לתרופה או טיפול מאריכי חיים

המלצות חדשות: הגיל המתאים לתת לילד סלולרי

הורים רבים מתלבטים מהו הגיל המתאים שבו אפשר לתת לילד סלולרי משלו. בכתב עת מוביל לרפואת ילדים פורסמו המלצות לגיל המתאים והשימוש הנכון בטלפון נייד

אוניברסיטת תל אביב haaretz.co.il

חוקרים גילו כתובת דיו עתיקה שלא ניתן היה לראות בעין אנושית

הכתובת התגלתה בעזרת צילום מיוחד על גבי לוח חרס מהמאה השישית, שנראה על פניו ריק לחלוטין. הכתובת, שאורכה שלוש שורות, עוסקת במשלוח אספקת יין ומזון ליחידה צבאית

לאור החצבת באירופה: הנחיות החיסון החדשות בישראל

לאור התפרצויות החצבת במדינות אירופה, מורה היום משרד הבריאות להוסיף חיסון לתינוקות מתחת לגיל שנה העומדים לטוס לאזורים הנגועים, בעיקר באחת משבע המדינות הנגועות

אשראי themarker.com

המפקחת על הבנקים: "הטיפול של הבנקים בפישמן לא התאים לסיכונים"

חדוה בר אמרה אתמול כי בשל חשש הציבור שהוסתרו ממנו דברים בפרשה, היא החליטה לתמוך בכל בדיקה שתידרש ■ עוד הצהירה בר כי בקרוב תצא הוראה חדשה שתגדיר את המגבלות שיחולו על הבנקים ועל לווים שיוגדרו בעלי פעילות ספקולטיבית

ארכיאולוגיה haaretz.co.il

חוקרים: מצאנו את פלא הטבע השמיני האבוד

מדענים בניו זילנד אמרו שמצאו את טרסות רוטומהאנה 131 שנה לאחר שנקברו בהתפרצות הר געש. "ספינות תיירים ממדינות אירופה ואמריקה הפליגו במסלול מסוכן כדי להתקרב לטרסות", אמר אחד החוקרים

תאי מוח של חזירים הושתלו בחולי פרקינסון - ושיפרו מצבם

ניסוי מוצלח בטיפול במחלת הפרקינסון: תאי מוח שנלקחו ממוחם של חזירים הושתלו בארבעה חולי פרקינסון. שנה וחצי אחרי הניתוח - נצפה שינוי לטובה במצבם. בחודש שעבר עברו את הניתוח 18 חולים נוספים

פאד תאי קלאסי

הסדר חוב themarker.com

אחרי קריסת ההסדר: בקשה לפשיטת רגל נגד פישמן ומינוי חוקרים פרטיים ורואי חשבון

המנהל המיוחד, עו"ד בנקל, לבית המשפט: "התנגדותו של בנק הפועלים לעקרונות ההסדר ודרישתו 'לקידום הליכי פשיטת הרגל' סותמת את הגולל על כל ניסיון להשגת הסדר"

מבזקים ynet.co.il

לבני על יוזמת הקוד האתי באוניברסיטאות: "מתאים למשטרים חשוכים"

פייסבוק haaretz.co.il

הפטנטים של פייסבוק: להתאים פרסומות למצב הרוח שלכם, בעזרת המצלמה

כמה פטנטים שקיבלה החברה מגלים את מידת ההשקעה שלה בטכנולוגיות לפיענוח מצב רוח של המשתמשים, ושימוש במידע כדי להתאים להם פרסומות ואת הניוזפיד

אלוף פיקוד הצפון: קצב האירועים באיזור מהיר ואנו מתאימים עצמנו ללא הרף

עקב העומסים משרד הבריאות קובע: מי יקבל חיסון חצבת קודם

עומסים גדולים נרשמים במרפאות המטיילים ובלשכות הבריאות המחוזיות בתור לחיסוני החצבת, בעקבות התפרצות מגיפת החצבת באירופה. לאור העומסים הזמין משרד הבריאות מלאי חיסונים נוספים, וקובע כי עדיפות תינתן לטסים ל-7 המדינות הנגועות

רחובות: 8 ילדים פונו במצב קל לביה"ח לאחר שנחשפו לגז פלפל

חדשנות themarker.com

שני חוקרים ישראלים גייסו 13 מיליון דולר כדי לחנך מחדש את עובדי המפעלים

חברת טוליפ,שהקימו שני חוקרים ישראלים בבוסטון, פיתחה פלטפורמה שמחברת את ההתקנים השונים במפעלים ומאפשרת בניית ממשקים נוחים לעובדי המפעל ■ "כלים ממוקדי אנשים הם המפתח להגדלת הפריון"

טום בן השנתיים מת מזיהום במוח – אבריו הצילו 2 אנשים

טום נוימן בן השנה ו־11 חודשים אובחן לפני מספר ימים כסובל מדלקת במוח ונפטר אתמול בבית־החולים. הוריו, בשעתם הקשה ביותר, החליטו לתרום את איבריו לילדים הזקוקים להשתלה

חוקרים פיצחו את האופן שבו המוח מזהה פרצופים

חוקרים אמריקאים שיחזרו במדויק תמונות פנים שהראו לקופים, באמצעות עיבוד הפעילות החשמלית של מוחם. "נוכל לשרטט דיוקן של עבריין לפי פעילות מוחית של עדים", אמרה אחת החוקרות

globes.co.il

נדרשת חקירה, לא עוד הסדר: לבלום הסדרי החוב של פישמן ואפריקה - ולמנות חוקרים לקריסתם

הליכי פשיטת רגל בישראל הפכו לעוד סוג של "עקיצה" בחסות בית המשפט, שלא מאפשר להגיע לחקר האמת - לאן נעלמו באמת הכספים ■ המתווה המסתמן להסדר החוב של פישמן ■ גילוי נאות

באמצע הטיול במקסיקו: צעיר ישראלי נמצא מתאים לתרומת מח עצם – ויציל חולה ישראלית

אלעד גיגו הצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון בעת גיוסו לצה"ל. לפני שבועיים נמצא שהוא מתאים להצלת חיה של חולה ישראלית. במבצע מורכב הועברו מבחנות עם בדיקות דם נוספות שלו להמשך הבדיקות בישראל

אהוד ברק themarker.com

אהוד ברק: למה אבי גבאי יותר מתאים לראשות הממשלה מיאיר לפיד

אהוד ברק נאם ב'שבת תרבות' בתל אביב והתייחס למירוץ על ראשות מפלגת העבודה ■ "אם ועדת איתור היתה יושבת על הפרטים של שני האנשים והיתה צריכה לבחור אדם לתפקיד רה"מ - היא היתה בוחרת את אבי גבאי"

סין haaretz.co.il

פעילי זכויות עובדים החוקרים את המותג של איוונקה טראמפ בסין נעצרו ונעלמו

ארגון "צ'יינה לייבור ווטש" איבד בסוף השבוע קשר עם שלושה מחוקריו, שהכינו דו״ח על חשד לניצול עובדים בספק הנעליים למותג של טראמפ

סין haaretz.co.il

פעילי זכויות עובדים החוקרים את המותג של איוונקה טראמפ בסין נעצרו ונעלמו

הישראלי שמאכיל את התאילנדים בגבינות

בין מסעדות היוקרה ומלונות הפאר של בנגקוק מקשר חוט אחד, והוא משלנו: אלעד ברין, שהשתקע בתאילנד וחיפש הזדמנויות לניצול הידע כחול-לבן, הפך לשם דבר בכל מה שנוגע לגבינה הלבנה וליוגורט. מה לאסייתים ולכל החלב הזה? טוב ששאלתם

OMG! התגלה גיבור אתאיסט בסדרה לבני נוער

אורי בן ה-13 לא מאמין באלוהים ולא רוצה לחגוג בר מצווה. אתאיזם אדוק כזה בישראל הוא מנת חלקו של מיעוט קטנטן, חד־ספרתי - אך בסדרת הילדים החביבה "צפוף" הוא מוצג כנורמטיבי

פייסבוק themarker.com

"אל תהיה מרדכי ואנונו"; הראיות בפרשת המוניות נחשפות

רשות ההגבלים העסקיים עיכבה לחקירה את ראשי ועד נהגי המוניות, שי דיין ומצי שבתאי; החשד: השניים איימו לכאורה בפייסבוק על נהגים כדי שלא יעניקו את ההנחה שנקבעה במכרז ההסעות מנתב"ג. מקורבי הנחקרים בפרשה: "זו היתה המלצה בלבד"

ארצות הברית haaretz.co.il

ארה"ב רוצה לקצץ את מימון המאבק העולמי באיידס; חוקרים: מיליון ימותו

ממשל טראמפ מתכנן להפחית את המימון לתוכנית הפועלת בכ–60 מדינות בכ–1.1 מיליארד דולר. קיים חשש שמספר המטופלים יקטן והנגיף יסכן אוכלוסיות שלמות באפריקה

אבי המחבל: "הוא חף מפשע". החוקרים: יש רשת טרור

רמדאן עבדי, שבעצמו היה חבר בארגון המסונף לאל-קאעידה, טוען כי בנו סלמן שרצח 22 איש במנצ'סטר חף מפשע: "אנחנו לא רוצחים אנשים תמימים". המשטרה: הוא חלק מרשת טרור, רמת הכוננות נשארת גבוהה. אמה של אוליביה קמפבל, שחיפשה אותה בעזרת התקשורת, התבשרה שהיא נהרגה: "שירי עם מלאכים, בתי, אמא אוהבת אותך כל כך"

חוקרים זיהו 52 גנים המשפיעים על האינטליגנציה האנושית

מחקר שדגם כ-80 אלף בני אדם מצא שאלו שחלקו תכונה דומה במבחנים גם חולקים סממנים גנטיים. אך לכל גן השפעה מזערית בפני עצמו על התוצאות, וככל הנראה אלפים נוספים טרם זוהו

מבזקים ynet.co.il

הבית הלבן על פגישת אבו מאזן: "טראמפ הדגיש שצריך אווירה המתאימה לרצון לשלום"

גיתאי והנקה עם קונפליקטים עקרים בפסטיבל קאן

"ממערב לירדן", סרטו התיעודי החדש של עמוס גיתאי שהוצג אתמול בבכורה בפסטיבל, לא מחדש דבר וחסר דוברים פלסטינים באופן תמוה, ואילו המחצית הראשונה ב"Happy End" של הנקה נטולת דרמה ומייגעת למדי

תאילנד: 24 פצועים בפיצוץ בבית חולים בבנגקוק

מדלק עד מזון: העתיד טמון באצות חד תאיות

תרופות, מזון ואפילו קוסמטיקה: האצות, ובמיוחד החד-תאיות שביניהן, הן מפעלים טבעיים יעילים במיוחד שהאדם לומד בהדרגה לנצל ולהנדס לצרכיו

העורק במוחה התפוצץ – חייה של שרית ניצלו בצנתור מיוחד

שרית התמוטטה במגרש במהלך משחק כדור רשת בשל עורק שהתפוצץ במוחה וגרם לדימום. בצנתור מורכב בביה"ח שערי צדק, נבנה העורק הקרוע מחדש באמצעות תומך מתכתי חדיש

מבקר המדינה themarker.com

ניפוח שעות עבודה והטעיית בתי עסק: השיטות הפסולות של משגיחי הכשרות נחשפות

מבקר המדינה מצא שורה של ליקויים במערך הכשרות, המביאים לניפוח הוצאות והכבדה על בתי העסק והצרכנים ■ בין הליקויים דיווח על 24 שעות עבודה ביממה למשגיח כשרות, גביית תשלומים שלא כדין והחמרת דרישות הכשרות משיקולים זרים ■ הרבנות: "תפקידו של משגיח הכשרות יפוצל"

משפט ופלילים ynet.co.il

קנו מאות ניידות - בלי לבדוק אם הן מתאימות

דו"ח המבקר: הדרישה במכרז הייתה למחצית מהקילומטראז' הדרוש, רק אחריו בדקה המשטרה אם הניידות אכן מתאימות לצרכיה. וגם: איש לא עוקב אחר הכשירות הגופנית של הכבאים, אין חובה לבצע אימוני כושר ושיבושי העבודה התכופים "עלולים לגבות מחיר בנפש"

האקרים haaretz.co.il

טעויות וניסוח קלוקל: חוקרים אוספים רמזים לאיתור ההאקרים

הצלחת החוקרים תלויה בשאלה אם יעלה בידם לזהות טעויות אפשריות של האחראים למתקפת הסייבר העולמית. הבית הלבן: לא נראה שתשלום הכופר להאקרים שחרר את המידע שנפגע בתקיפה

צפון קוריאה haaretz.co.il

חוקרים מעריכים: ייתכן שצפון קוריאה אחראית למתקפת הסייבר

החוקרים השוו את הקודים של תוכנת הכופר לקודים מתקיפות של קבוצת לזארוס, שעל פי הערכות מפעילה צפון קוריאה, וטענו כי הם זהים. עם זאת, ייתכן שהתוקפים העתיקו את הקוד

טבע haaretz.co.il

חוקרים: מצאנו חולייה חסרה בעץ המשפחה של הלווייתנים

יצור שהתגלה לחופי פרו שופך אור על רגע הפיצול בין לווייתני מזיפות ללווייתני שיניים, שלהם מוצא משותף. חוקרים הסבירו כי על אף שהיו לו שיניים, יצור זה צד את מזונו כמו לווייתן מזיפות

פריצת דרך: הצלחה ל"חיסון" חדש נגד מיגרנות

חברת התרופות "אלי לילי" מדווחת על תוצאות חיוביות בניסויים קליניים מתקדמים בתרופה חדשה ויעילה נגד מיגרנות. המנגנון: תוקף את החלבון שאחראי בין השאר על יצירת הכאב

חוקרים מזהירים: תזונה נטולת גלוטן עלולה לגרום להשמנה

בבחינת מאות מוצרים באירופה התגלה כי לחם ללא גלוטן מכיל בממוצע פי שניים יותר שומן מלחם רגיל. החוקרים מזהירים שהסיכון להשמנה גובר בקרב ילדים, וממליצים לחולי צליאק להשוות מוצרים

ישראלית זכתה באליפות העולם באגרוף תאילנדי

"אני תמיד מפנק": ההצגה המשכנעת של חוטף בנותיו לתאילנד

חודשים תכנן דוד בוקובזה כיצד יחטוף לתאילנד את בנותיו הקטנות. שירותי הרווחה התרשמו משינוי בהתנהגותו, והוכו בהלם אחרי החטיפה. האזנות סתר חושפות את מאמצי השכנוע של המשטרה: "דוד, אתה צריך להגיע לפה עם הבנות". אחרי שנכלא ושוחרר, יצא בוקובזה למסע נקמה

רצח, הצית, ניסה להתאבד: מסע הנקמה של האב שחטף בנותיו לתאילנד

דוד בוקובזה חטף את בנותיו הקטנות לתאילנד ב-2014, נשלח למאסר ותכנן בכלא את הנקמה: הוא חשוד שרצח בבאר שבע את חברו אברהם אלתר, הבעיר את דירת גרושתו כשהיא והבנות בתוכה - וניסה להתאבד מיד אחר כך כשהצית עצמו ברכב ליד בית המשפט העליון. כל הפרטים בפרשה שהותרה לפרסום

6 חוקרים ישראלים בין הזוכים במענק בינלאומי יוקרתי לחוקרים מבטיחים

מענק "האוורד יוז" מחולק לעוד 35 חוקרים מתחום הביו רפואה מכל העולם, כל אחד מהם יקבל 650 אלף דולר. הזוכים הישראלים עוסקים, בין היתר, בקשר בין המוח למערכת החיסון וסרטן

טרשת עורקים מהווה גורם מרכזי בהתפתחות שיטיון בגיל המבוגר

מחקר שפורסם החודש מצא רצף המשכי בין מחלות כלי דם במוח לבין השינויים המאפיינים את מחלת האלצהיימר

זנות haaretz.co.il

מה באמת קורה במקלט שמציל נערות בתאילנד מתעשיית המין

חוקרים בסין פיתחו רובוט שמגיב בצורה "רגשית" לבן שיחו האנושי

הרובוט מסוגל לספק תשובות קוהרנטיות מבחינה עובדתית ולהטמיע בשיחה רגשות כמו שמחה, עצב או שאט נפש. כעת הדאגה היא מפני טכנולוגיה שתפתה את המשתמש לחלוק מידע אישי רגיש

אמו חלתה בסרטן שד, הבן המציא חזייה שמאבחנת המחלה

לאחר שאמו חלתה בסרטן השד פיתח ג'וליאן ריוס קאנטו, נער מקסיקני בן 18, את "חזיית החיפוש האוטומטית". הרעיון: חיישנים על החזייה מזהים שינויי חום, צבע ומרקם ומתריעים על התפתחות הסרטן. הוא זכה אומנם בפרס יוקרתי על ההמצאה, אך מומחים טוענים: הדרך עוד ארוכה

ארכיאולוגיה haaretz.co.il

חוקרים הצליחו לבודד דנ"א של בני אדם קדמונים מתוך עפר מערות

עד לאחרונה הדרך היחידה לבדיקת גנים של בני אדם קדומים היתה דגימות דנ"א שנלקחו מעצמות. התגלית, שנשענת על טכנולוגיה חדשה, תפתח שיטות לחקר האנושות הפרהיסטורית

סרטן haaretz.co.il

מדענים ישראלים פיתחו שיטה שתסייע לחשוף ולתקוף תאי גזע סרטניים - מחוללי הגידולים

החוקרים בבית החולים שיבא הצליחו להעשיר תאי גזע סרטניים בגופם של עכברי מעבדה, וכך לאפיין אותם, למצוא בהם נקודות תורפה ואף לעצור את התפתחותם

ynet.co.il

טראמפ: "בנסיבות המתאימות - מוכן לפגוש את מנהיג צפון קוריאה"

לאחר שבועות ארוכים של מתיחות בחצי האי הקוריאני והתבטאויות חמורות מנציגי שתי המדינות - הנשיא האמריקני אומר בראיון ל"בלומברג" כי תחת התנאים הנכונים, יהיה מוכן לפגוש את קים ג'ונג און. "הייתי אפילו מתכבד לעשות זאת", אמר. "רוב הפוליטיקאים כלל לא היו אומרים זאת"

מבזקים ynet.co.il

טראמפ: "מוכן להיפגש עם מנהיג צפון קוריאה בנסיבות המתאימות"

27 נפצעו במערבולת אוויר בטיסת אירופלוט לתאילנד

טיסה של חברת התעופה ההרוסית נתקלה ב"מערבולת אוויר חמורה" זמן קצר לפני הנחיתה. 15 מהפצועים פונו לבית חולים וארבעה נזקקו לניתוחים ממושכים. מהחברה נמסר כי לא ניתן היה לצפות זאת מראש ולהזהיר את הנוסעים. נוסע במטוס: "אנשים עפו מהכיסאות, היה דם על התקרה"

עבור חוקרים בארה"ב, המלחמה באצלהיימר עוברת במשחקי מחשב

במשחק שמשך אלפים, משרטטים שחקנים תאי עצב לפי תמונה מטושטשת. כך נוצרים מודלים תלת מימדיים, שעשויים לעזור לחוקרים להבין את שורשיהן של מחלות עצבים והטיפול בהן

טראמפ שוחח עם מנהיגי תאילנד וסינגפור על המתיחות עם צפון קוריאה

חוקרים גילו שיטת תקשורת בין לווייתנים שלא היתה ידועה עד כה

חוקרים מדנמרק ואוסטרליה עקבו אחר גורי לווייתן גדול־הסנפיר ואמהותיהם וגילו כי הם "לוחשים" זה לזה כדי להישמר מטורפים. החוקרים: "הם לא רוצים שמישהו לא רצוי יאזין להם"

משרד התחבורה themarker.com

"איש הציפורים", הצ'ופר לתאילנד - והמינויים: מונופול התעופה נהפך למגרש המשחקים של הליכוד

מחירי השירותים המופרזים בנתב"ג הם סימפטום לרשות ממשלתית שנהפכה לתאגיד פוליטי לא מרוסן ■ ישראל כ"ץ: "רש"ת עומדת בכל היעדים שהוצבו לה"

יתרון נוסף לקפה: אספרסו הצליח לחסל תאי סרטן

חוקרים באיטליה שבדקו דגימות סרטן מאלפי חולים, מצאו כי קפה אספרסו מנע את המשך התפשטות תאי סרטן הערמונית

חלל haaretz.co.il

קאסיני תחל את משימתה האחרונה בחלל: לצלול לרווח בין שבתאי לטבעותיו

הגשושית תבצע 22 צלילות ותחקור את האטמוספירה של ענק הגז ואת הרכב טבעותיו. בעוד חמישה חודשים תתרסק קאסיני אל תוך האטמוספירה של שבתאי

מזבח שבנה הורדוס ובית כנסת עתיק נחשפו בחפירות קיסריה

100 מיליון שקלים יושקעו בשיפוץ הגן הלאומי קיסריה. במקום יוקם מרכז מבקרים שיכלול מתקנים, פארק ארכיאולוגי וטיילת שתחל באמת המים הקדומה ותתחבר לטיילת החומות והביצורים של קיסריה העתיקה. היום הוצגו במקום גילויים חדשים

בת 11 חודשים נרצחה בתאילנד בשידור חי בפייסבוק

הרוצח, אביה של התינוקת, תלה אותה דרך חלון בניין מגורים באי פוקט ואז התאבד בתלייה. האם גילתה על מות בתה דרך הסרטון, שהיה זמין באינטרנט במשך 20 שעות עד שהוסר על ידי פייסבוק

הפתרון לשקיות הניילון? חוקרים מצאו תולעים שאוכלות פלסטיק

מדענית מהרווארד גילתה במקרה כי תולעי עש השעווה לעסו את דרכן החוצה משקית ניילון בה החזיקה אותן. חוקרים משערים שאנזים בקיבתן מאפשר להם לפרק פוליאתילן

haaretz.co.il

לאכול כמו תאילנדי (ולעשות מזה המון כסף)

הוא חזר מהטיול שאחרי האוניברסיטה וגילה שצילם רק אוכל. תשע שנים ומיליוני עוקבים אחרי, מארק ווינס הוא אחד ממאגרי הידע המשמעותיים בעולם בתחום הקולינריה של תאילנד. המוטו שלו: כמה שיותר אותנטי, כמה שפחות תיירותי. ישבנו איתו כדי ללמוד איך מפיצים את האוכל התאילנדי בעולם ואם אפשר לעשות כסף מאוכל וטיולים

חומרי החקירה חשפו: הטיוח של חברי השוטר המואשם בתקיפה

בלש הואשם כי בעט באשכיו של עצור. מוכה וחבול ניסה המותקף לברר את זהות הבלש, אך חבריו בתחנה התחמקו. חומרי חקירה שהגיעו ל-ynet חושפים: השוטר שהוריד תג שם, היומנאית ששכחה את המתלונן והשוטר שסירב לעבור פוליגרף כי הוא "לא מאמין לבדיקה". המשטרה: "דבריו כפי שהובאו הוצאו מהקשרם"

תמונות חדשות מסט "משחקי הכס" נחשפות

שלושה חודשים לפני שהעונה השביעית עולה לאוויר, תמונות חדשות מהסט חושפות עוד מידע על מה שעתיד להתרחש בווסטרוז

סרטים ישראלים haaretz.co.il

סרט תיעודי חדש של עמוס גיתאי יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל קאן

בסרט, "ממערב לירדן", חוזר הבמאי לגדה המערבית, 35 שנה אחרי שיצר את הסרט התיעודי "יומן שדה"

סרטו של עמוס גיתאי יוצג בפסטיבל קאן

הבמאי הישראלי עמוס גיתאי חוזר לפסטיבל קאן, הפעם עם סרטו התיעודי "ממערב לירדן". הסרט מורכב משיחות שקיים גיתאי עם ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, ועם אנשי צבא, פעילים לזכויות אדם ופוליטיקאים - כשהמשותף לכולם הוא הניסיון לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני

מחקר haaretz.co.il

חוקרים ישראלים מפתחים בדיקה שתאבחן פרקינסון ואלצהיימר לפני הופעת התסמינים

החוקרים יצרו מולקולה סינתטית, אשר נקשרת לחלבונים המאפיינים את המחלות הללו ומאפשרת זיהוי של המחלה כבר בשלביה הראשונים

צה"ל haaretz.co.il

מפקד שייטת 13 לשעבר, גד שפי, מת בתאילנד בגיל 76

שפי, בעל עיטור המופת ממלחמת יום הכיפורים, השתתף במבצע "אביב נעורים" ובפשיטה על יעדי מחבלים בעומק לבנון ב-73'. משפחתו קיבלה את ההודעה על מותו לאחר היעדרות של עשרה ימים

שואה haaretz.co.il

מסמכים חסויים המתעדים את העדויות המוקדמות ביותר לשואה ייחשפו השבוע בבריטניה

המסמכים, שחלקם מ-1942, הוברחו ממזרח אירופה למערב וכוללים תיאורים מפורטים של מחנות השמדה. ההיסטוריון שחשף את המידע: "זה מקור מידע ענק למאבק בהכחשת השואה"

האותיות הקטנות של הגנום: חוקרים ישראלים חשפו פרק מדעי חדש

מחקר ישראלי גילה חוליה חדשה במסלול המידע הגנטי ומלמד כיצד מתחוללים בתא שינויים, שאינם מקודדים ב-DNA הראשוני. היכולת להתערב בתהליך עשויה לשנות את פני הרפואה

גדי שפי, מפקד שייטת 13 לשעבר, נפטר בתאילנד

מפקד שייטת 13 לשעבר גדי שפי נפטר בתאילנד

לאחר שנעדר שבוע וחצי נמצא שפי ללא רוח חיים בחדר מלון בעיר פטאיה שבדרום תאילנד. לפי ההערכות מת שפי, שהוענק לו עיטור המופת והוביל מבצעים בלבנון, בשל דום לב. בנו: "אבא תמיד אמר שהוא צריך את החופש שלו"

מסתערבים נחשפו: כוח דובדבן נעצר על ידי פלסטינים

הסתבכות בשכם: שני לוחמים מסתערבים מיחידת דובדבן נחשפו ברחוב ראשי בעיר ועוכבו לבדיקה על ידי אנשי הביטחון הפלסטינים. הם נלקחו לתחנת המשטרה ולאחר מכן הועברו בחזרה לצה"ל בריאים ושלמים כשברשותם הציוד שלהם

הקרב נגד החיידקים: עובדות מדהימות על מערכת החיסון

מיליארדי תאי מערכת החיסון שלנו מתרוצצים בגופנו ומנהלים מלחמת חורמה מתוחכמת, מורכבת ואכזרית בפולשים זרים - חיידקים, וירוסים, פטריות ושאר מזיקים. למדע עדיין לא ברור לחלוטין כיצד היא עובדת, אם ניתן להשפיע עליה ואיך אפשר להשתמש בכוחותיה המיוחדים כדי לרפא מחלות שעדיין מאיימות עלינו. מה שבטוח הוא שוויטמינים לא מחזקים אותה

צרפת haaretz.co.il

תשעה ימים לבחירות: חוקרים דורשים מהפרלמנט האירופי להסיר את חסינותה של לה פן

בחודש שעבר סירבה מועמדת הימין הקיצוני להגיע לחקירה בחשד לשימוש לא ראוי בכספי האיחוד. אתמול הוצתה דליקה בבניין מטה מפלגתה במרכז פריז, אך כובתה תוך זמן קצר ללא נפגעים

מדענים: מימן שהתגלה על ירח של שבתאי עשוי להעיד על קיום צורות חיים

התגלית שפורסמה בכתב העת Science הופכת את הירח אנקלדוס למקום היחיד מחוץ לכדור הארץ, שבו מצאו מדענים ראיה ממשית לקיומם של תנאים פוטנציאליים להתפתחות צורות חיים מיקרוביאליות

נאס"א: ייתכנו תנאים לחיים באחד מירחי שבתאי

globes.co.il

"אין היום מודל מתאים לאשראי לעסקים קטנים"

בפאנל שהתקיים בקריה האקדמית אונו בנושא האשראי לעסקים קטנים, הצביעו המשתתפים על הבעיה בתחום ועל הדרכים לפתור אותה

מדענים זיהו אזורי חלימה במוח והוכיחו שהאדם לא ממציא חלומות

החוקרים הצליחו לזהות במוח אזורים שונים המעורבים בחלימה וסבורים כי המוח הער והמוח החולם דומים הרבה יותר מסברו. למשל, חלומות על פנים קשורים לפעילות באזור המעורב בזיהוי פרצופים

ורדית נפצעה קשה בתאילנד, משפחתה מבקשת סיוע

ורדית אלון מכרמיאל ובן זוגה החליקו עם אופנוע שעליו רכבו בתאילנד. ורדית נפצעה קשה, אולם מאחר שהשניים לא חבשו קסדות, הודיעה להם חברת הביטוח כי היא לא מכסה את הטיפול. בשל כך מבקשים קרובי הפצועה עזרה כספית

בריאות themarker.com

סקר: פחות ממחצית מהציבור מאמין כי יקבל טיפול מתאים למחלה קשה

התופעה של רפואה שחורה עדיין רווחת - והשר"פ אינו מצמצם את היקפיה ■ למחצית מהישראלים יש ביטוח כפול ■ נמצאה ירידה בשיעור הנמנעים מטיפולי שיניים בשל מחירם

על הסט של "פול מון" בתאילנד: קליפ חדש לאלישע בנאי

תומר קפון, יובל שרף ודין מורישניקוב הם רק חלק מהמשתתפים בקליפ לשירו החדש של אלישע בנאי, "לא שמתי לב", שצולם על סט הסדרה "פול מון" בתאילנד. עוד מככבת בו סיוון מסט - בת זוגו של בנאי בסדרה ובחיים. צפו

תאיר ראדה haaretz.co.il

הטלפון הנייד של תאיר ראדה אותר כחודשיים לאחר שהמדינה טענה כי אבד

אילנה ראדה דרשה לקבל חפצים נוספים שהיו שייכים לתאיר ונמצאים בידי המדינה מאז הרצח ב-2006. מי שמצא את המכשיר האבוד הוא רשם המוצגים של תחנת המשטרה ברמת הגולן

הוואליום של הטבע: חוקרים סבורים שגילו מדוע נשימות עמוקות מרגיעות

בניסוי שבו נבדקה קבוצה זעירה של נוירונים במוחות של עכברים, הוכח עד כמה מורכבים ונרחבים הם הקשרים בין הנשימה, החשיבה, ההתנהגות והתחושות

בריטניה על התקיפה האמריקנית: תגובה מתאימה להתקפה הברברית של אסד

משפט ופלילים ynet.co.il

נמצא הטלפון האבוד של תאיר ראדה

אחרי חשיפת "ידיעות אחרונות" על היעלמות הממצא מזירת הרצח, במשטרת הגולן נענו לכאבה של האם אילנה ראדה. בחיפוש מדוקדק הטלפון נמצא מוסתר בין עשרות מוצגים ישנים

כך תכינו ארוחת חג מושלמת ותתאימו לה את היינות הנכונים

בעיות בזוגיות? אין איך להעסיק את הילדים בפסח? רגע לפני הסדר, הושיבו את כולם לחלץ אפוני גינה או פולים מתרמיליהם. התמורה מופלאה וחגיגית, בעיקר עם יין שמותאם לכל מנה

כשבעיות הראייה הן תורשתיות: האבחון והטיפול המתאים

כל בני המשפחה מרכיבים משקפים? זה ממש לא במקרה. ממש כמו צבע העיניים שלנו שנקבע מהמטען הגנטי שנירש מהורינו, כך גם בעיות ראייה ומחלות עיניים. מה חשוב לדעת וכיצד ניתן להתכונן?

אנדרואיד haaretz.co.il

חוקרים: חשפנו תוכנת ריגול ישראלית לאנדרואיד

אחרי שהתברר כי תוכנת הריגול לאייפון של חברת NSO Group שימשה לריגול אחרי פעילי זכויות אדם ופעילים למען בריאות הציבור, כעת התגלתה הגרסה המקבילה שלה למערכת ההפעלה של גוגל; רוב ההדבקות: בישראל

תמונות מדהימות: כך נראים מקרוב תאי גוף שנלחמים בסרטן

מדי יום נוצרים בגופנו מאות אלפי תאי סרטן שמערכת החיסון מצליחה להשמיד. אלה מביניהם שבכל זאת מצליחים לחמוק, גדלים וגורמים למחלה. סריקות מיקרוסקופ אלקטרוני מרהיבות מספקות הצצה למלחמת ההתשה שמתרחשת בכל רגע בין תאי הגוף ובין תאי הסרטן

רופאים ישראלים הצילו ימאי טורקי שעורק במוחו התפוצץ

אזרח טורקי שעובד על ספינת קונטיינר שעגנה מול חופי חיפה לקה בדימום מוחי. רופאי בית החולים רמב"ם ביצעו צנתור מוח, עצרו את העורק המדמם והצילו את חייו

אוכל רחוב haaretz.co.il

"ראק תאי": בואי נישאר ידידים

מנה אחת כושלת, מנה אחרת מלאה בבעיות, אז למה בכל זאת חיבבנו את המזללה התאילנדית החדשה בשוק רוטשילד-אלנבי?

מבזקים ynet.co.il

פוטין על הפיצוצים ברכבת התחתית: "חוקרים גם חשד לטרור"

נשים haaretz.co.il

חוקרים בארה"ב יצרו מודל המדמה מערכת רבייה נשית

המודל, ששמו אֶוואטר, מחקה את פעולת גוף האשה וכולל את כל חלקי מערכת הרבייה. מדענים מקווים שהוא יקדם את הבנתן של מחלת הסרטן, בעיות פוריות ומחלות גינקולוגיות

נשיקה פרהיסטורית: חוקרים גילו את שיטת החיזור של טירנוזאורוס רקס

החוקרים סבורים שיצורי הענק חיככו את הפנים הרגישות שלהן אלה באלה כסוג של משחק מקדים. לדבריהם, הדינוזאור ניחן בחוטם שהיה רגיש למגע ממש כמו אצבעות כף היד של בן אנוש

ביטוח themarker.com

מהפכה בביטוח הסיעודי: החברות לא יעריכו מבוטחים, מגבלות על חוקרים פרטיים

הממונה על הביטוח מגבילה את חברות הביטוח ביכולת שלהן לדחות תביעות סיעוד - הערכות התפקוד ייעשו בידי מעריכים בלתי תלויים, או בידי הביטוח הלאומי

23 ק"ג בשר, חמישה ימי חפירות וגירית רעבה אחת שהפתיעה את החוקרים

מדענים פיזרו פגרים במדבר כדי להתחקות אחר אוכלי נבלות כמו נשרים, אך יום אחד נעלם פגר שלם כאילו בלעה אותו האדמה. מצלמות מעקב חשפו את העבריינית החרוצה

הסתיים בהצלחה השלב הראשון בחיסון נגד נגיף הזיקה

צפו: משותק אוכל בעצמו לראשונה – בזכות שבב שהושתל במוחו

שמונה שנים לאחר שעבר תאונת אופניים קשה שגרמה לשיתוק מלא בידו הימנית, הצליח ביל קצ'ובר האמריקני להניע את היד המשותקת בכוח המחשבה, בזכות חיישנים שהושתלו במוחו

כללי ynet.co.il

המצלמות שנחשפו במרפאות: "לא חוקי ולא מוסרי"

תחקיר "ידיעות אחרונות" שיפורסם בסוף השבוע חושף את המרפאות שהציבו מצלמות נסתרות שתיעדו מטופלים גם בזמן בדיקות אינטימיות. בעלי הקליניקות מתעקשים כי מדובר בדרישות הביטוח. מומחה לאתיקה רפואית באולפן ynet: "פגיעה אנושה בזכויות המטופל"

61% מהצרפתים: האיסלאם לא מתאים לכאן

הסקר של מכון Ipsos קובע גם ש-17% מהצרפתים סבורים שהיהדות אינה מתאימה לחברה הצרפתית. 79% תומכים באיסור על רעלות באוניברסיטה ו-77% באיסור על בורקיני

צה"ל ושב"כ חשפו שלושה בתי מלאכה לייצור נשק באיו"ש

מתי לתת דמי כיס ומה הסכום המתאים

מוצאים את עצמכם תוהים למה לתת דמי כיס לילדים שיש להם הכל ואולי יותר מדי? מסתבר שזה עוזר להם ללמוד להתנהל עם כסף מגיל צעיר ואף לדחות סיפוקים. כל העצות שיעזרו לכם, רגע לפני שאתם שולפים את הארנק

מחקר: ניקוי הגוף מתאים לא מתפקדים עשוי להפוך את השפעות הזקנה

חוקרים סילקו מעכברים זקנים תאים פגומים, וכתוצאה מכך הפרווה שלהם שוב צמחה וכושרם הגופני עלה. הממצאים מעוררים תקווה כי בעתיד יוכלו רופאים לטפל בהזדקנות במקום במחלות הנלוות לה

חוקרים מצאו: למה רצים לשירותים בלילה - ואיך להפסיק את זה

מחקר חדש שכלל מאות נבדקים גילה כי הפחתה בצריכת המלח הפחיתה גם את הריצה לשירותים בלילה. החוקרים: "אנשים מייחסים את השתן הלילי לכמות השתייה, אבל למלח יש תפקיד משמעותי בכך"

חוקרים מצאו: אלו 40 השירים המומלצים לקצב החייאה מושלם

הלהיט של הבי ג'יז, Stayin' Alive נבחר לפני כשנתיים כשיר המומלץ לביצוע החייאה, בשל קצבו המגיע לכ-100 ביטים לדקה. רופאי בית החולים הפרסביטרי שבניו יורק איתרו 40 שירים נוספים בעלי קצב דומה, שתואמים לקצב עיסויי הלב המתאימים להחייאה מוצלחת. זה הפלייליסט מציל החיים

חוקרים גילו איך דובוני מים מצליחים לשרוד ביובש קיצוני

כשדובון מים מתחיל להתייבש, גופו מפעיל חלבונים מצילי חיים, והם עוטפים את המולקולות שבגופו בחומר דמוי זכוכית. כשנמנע מהדובונים לייצר את החלבונים - הם לא שרדו

מחקרים בתאי גזע: ניסויים בבעלי חיים למען האנושות

ניסויים בבעלי חיים הראו שתאי גזע יכולים לשקם רקמת לב פגועה. כשזה מגיע לריאות, הם כבר יעילים בבני אדם ומשפרים את הסיכוי להשתלה מוצלחת. בביקור במעבדות מחקר בקנדה גילה כתבנו עולם שלם של תקווה רפואית אשר ממתין לנו מעבר לפינה

תאילנד haaretz.co.il

בעשור האחרון מתו בישראל יותר מ-200 עובדים מתאילנד

סיבת המוות של 40% מהעובדים מיוחסת לתסמונת המוות הלילי הפתאומי. רק בחמישית מהמקרים בוצעו נתיחות בשלוש השנים האחרונות ■ סיפורו של הפרס לקידום נשים בעבודה שלא חולק מעולם

סרטן haaretz.co.il

אושרה תרופה ללימפומה המבוססת על מערכת החיסון

בניסוי שנערך בתרופת הקיטרודה, שכבר משמשת לטיפול בסוגי סרטן אחרים, אצל 22% מהמטופלים הגידולים נעלמו ו-47% חוו הפוגה זמנית במחלה

טכנולוגיה haaretz.co.il

מחקר: שימוש בתוכנות ניווט מכבה חלקים במוח האחראים להתמצאות במרחב

לפי הגרדיאן, חוקרים בבריטניה בדקו מה קורה במוח בזמן השימוש בתוכנות ניווט, למה דווקא הסתמכות על הוראות בכביש עלולה להביא לתוצאות הרות אסון - ומה הסוד של נהגי המוניות בלונדון

חודש וחצי אחרי פתיחתו נסגר הדוכן התאילנדי בשוק הכרמל

דוכן אוכל הרחוב התאילנדי שנפתח במכולת הסינית בשוק הכרמל, נסגר לאחר שפקחי העירייה הגיעו אליו בעקבות הפרסומים בתקשורת

אוכל רחוב haaretz.co.il

אוכל תאילנדי ודוכן איטלקי בשוק הכרמל: תענוג, ותענוג מפוקפק

שני דוכנים חדשים נפתחו לאחרונה בשוק הכרמל. מאחד תצאו מובכים ומאוכזבים, אל האחר תרצו לחזור שוב ושוב

ראש ה-FBI: אין ראיה שאובמה צותת לטראמפ, חוקרים אם היה קשר בין טראמפ לרוסיה

ג'יימס קומי התייצב לשימוע בבית הנבחרים ודחה את האשמותיו החמורות של הנשיא נגד קודמו: "אף אדם פרטי בארה"ב, גם הנשיא, לא יכול להורות על מעקב אלקטרוני אחרי מישהו". ראש ה-NSA: "ההאשמה שבריטניה צותתה לטראמפ - שטויות". בצעד חריג אישר קומי שה-FBI חוקר את ניסיונות מוסקבה להשפיע על הבחירות, ובודק אם היה תיאום בין אנשי טראמפ לממשל פוטין

ראש ה-FBI: חוקרים את הקשר בין הנשיא טראמפ לרוסים

חוקרים: בדיקת דם עשויה לגלות אוטיזם בדיוק של 96%

חוקרים הצליחו לפתח בדיקת דם ניסיונית לאבחון אוטיזם, בדיוק של מעל 96%. הממצאים פורסמו בגליון החדש של כתב העת PLoS. כיום, נעשה האבחון באמצעות צפייה והתבוננות

ארצות הברית haaretz.co.il

שלוש נשים בארה"ב התעוורו בעקבות טיפול ניסיוני בתאי גזע

לנשים שטופלו בקליניקה פרטית בפלורידה הוזרקו תאים לשתי העיניים בניגוד להמלצות, ונגרם להן נזק בלתי הפיך. רופאים מזהירים שזו חלק מתופעה רחבה של יישום מופקר של התרפיה בתאי גזע

הוויברטורים החכמים חשפו מידע מחדר המיטות, החברה תשלם פיצויים

Standard Innovation הקנדית הבטיחה לאפשר לזוגות להמשיך לאהוב מרחוק; בדרך היא אספה את המידע ולא הגנה עליו מהאקרים - עכשיו היא תשלם 4 מיליון דולר ללקוחות

חוקרים: האקרים ניסו להפעיל מבצע ריגול נגד חברת החשמל

חברת ClearSky דיווחה כי זיהתה ניסיון מתמשך להדביק את המחשבים והטלפונים של עובדי החברה בתוכנות ריגול

צבא וביטחון ynet.co.il

הקלטות ששת הימים נחשפות: "דיין לא רצה לכבוש את העיר העתיקה"

לקראת ציון 50 שנה למלחמה נחשפת הקלטות ועדויות של ראש אמ"ן, אלוף אהרון יריב, שאמר כי שר הביטחון משה דיין לא רצה לכבוש את העיר העתיקה בירושלים: "יש מקומות קדושים, זו בעיה עם העולם". לדבריו, דיין גם דרש לא להגיע לתעלת סואץ: "למה? לא רוצה". האזינו להקלטה

ספרים עתיקים יסייעו לחוקרים להבין את הקשר בין זיכרון וריח

מחקר לא שגרתי, המתקיים בשנה האחרונה בספריית מורגן בניו־יורק, מבקש לחקור באמצעות ספרים נדירים, רהיטים ושטיחים את הקשר בין ריח לבין הזיכרון

כוחות הביטחון חשפו התארגנויות חמאס שביצעו ותכננו פיגועים

עובדים זרים haaretz.co.il

פועלים תאילנדים מועסקים בהדברה, בלי הדרכה או הגנה

סקר בקרב פועלים זרים מגלה עד כמה נפוצים ליקויים וכשלים בהעסקתם בחקלאות, ומה המחיר שהם משלמים על כך. במשרד העבודה מודעים לבעיה, אולם הפיקוח הממשלתי על התחום רופף

כוחות הביטחון חשפו תשתית לייבוא וסחר באמצעי לחימה דרך האינטרנט

ויקיליקס חשפו את ארסנל הסייבר של ה-CIA ומאשימים: ארה"ב איבדה שליטה על חלק מהנשק

אתר ההדלפות טוען שחשף אלפי מסמכים מומחים של המרכז למודיעין סייבר. מומחים שעברו עליהם אמרו כי הם נראים אמינים, וחשיפתם עלולה לטלטל את הסוכנות

המערכת הפוליטית ynet.co.il

נתניהו אמר לחוקרים: "אני לא יכול לעשן כל כך הרבה סיגרים"

ערוצי הטלווזיה דיווחו הערב כי אחת מטענות ההגנה שהשמיע נתניהו לחוקרי המשטרה בתיק טובות ההנאה, היא כי הוא לא יכול לעשן כמויות גדולות של סיגרים "בשל בעיה במערות האף". פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, עשוי להיחקר בתיק השיחות בין ראש הממשלה למו"ל "ידיעות אחרונות"

חוקרים: הממותות האחרונות בסיביר מתו מבדידות

הידלדלות הדנ"א של ממותות ששרדו עד לפני 5,600 שנה באיים מבודדים בסיביר תרמה להכחדתן. מסר גנטי שהיה צפון בשן של אחד הפרטים אפשר לגנטיקאים לפענח את הסיבה האפשרית להיעלמותן

עיניים מתחפשות: כך תתאימו עדשות מגע צבעוניות - בלי לגרום לנזק

לא רק לפורים: עדשות מגע צבעוניות כבר הפכו מזמן מאקססורי איזוטרי לפריט אופנתי גם למי שסובל מלקויות ראייה. איך להתאים אותן לעיניים ועל מה חשוב להקפיד כשמרכיבים אותן

חוקרים: מאובנים שנמצאו בקנדה עשויים להיות העתיקים ביותר בעולם

החוקרים מעריכים כי המאובנים, שרידי חיידק ששגשג על פני כדור הארץ לזמן קצר לאחר היווצרו, בני 3.77 מיליארד שנה לפחות. עורך המחקר: מלהיב לגלות שהחיים על פני הכדור החלו בשלב כה מוקדם

פרטנר themarker.com

פרטנר מתאימה את הרשת ל"אינטרנט של הדברים"; המכשירים החכמים יקבלו עדיפות

ההשקה היא בשיתוף חברת אריקסון והטכנולוגיה מכונה LTE-M ■ מנכ"ל פרטנר: "הצלחנו להגיע למהירות גלישה של מעל ל-100 מגה ברשת ה LTE שלנו"

איכילוב: כלב הדביק ילד בטפיל שהפך לגידול של 10 ס"מ במוח

הגידול הגיע לראשו של הילד, בגלל טפיל שמועבר לבני אדם דרך מגע עם כלב נגוע שנדבק במחלה כתוצאה מאכילת חלקי פנים של כבשים ובקר מזוהמים. ד"ר גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"דנה-דואק": "להימנע ממתן מזון שמקורו מחלקי פנים לא מבושלים של צאן ובקר לכלבים"

חוקרים מצאו: כך מתרבים החיידקים המסוכנים בבתיה"ח

בבתי החולים בישראל מתים מדי שנה כ-5,000 איש כתוצאה מזיהומים. מדענים אמריקנים חקרו ובדקו איך מגיעים החיידקים המסוכנים למטופלים ולצוות וכיצד הם שורדים בבתי החולים. התשובה מפתיעה - דווקא במקום אליו מגיע הצוות הרפואי להתחטא, מתחילים החיידקים את מסעם המסוכן

גבר ניצל לאחר שמסמר חלוד ננעץ במוחו

קטטה במשחק ביליארד בסין הסתיימה באסון: אחד השחקנים תקף את עמיתו במקל המשחק ולבסוף נעץ בראשו מסמר באורך 15 ס"מ. בבית החולים הצליחו להציל אותו

משרד הביטחון haaretz.co.il

בעקבות תחקיר "הארץ": נחשפות טעויות נוספות במאגר חללי מערכות ישראל

התחקיר חשף טעויות רבות במאגר "יזכור" של משרד הביטחון, ולאחר פרסומו הגיעו למערכת פניות רבות שמתריעות על עוד טעויות רישום, ביניהן של צנחני היישוב ושל האסטרונאוט אילן רמון

לאן נעלמה ההודעה שקיבלה תאיר ראדה ביום הרצח

ביום הרצח התקבלו במכשירה של תאיר שלוש הודעות טקסט, אך במסגרת חומר החקירה נכתב כי התקבלו רק שתי הודעות. המכשיר נלקח מזירת הרצח כראיה מרכזית - ואז אבד. הכתבה המלאה - הבוקר ב"ידיעות אחרונות"

חוקרים טוענים: הצלחנו לאבחן אוטיזם בגיל חצי שנה ב-MR

חוקרים דיווחו כי הבחינו באמצעות הדמיית מוח בשינויים האופייניים לאוטיזם אצל ילדים בני חודשים ספורים בלבד, זאת בניגוד לגיל שנתיים, גיל האבחון הנהוג עד היום. הממצאים יאפשרו להקדים את גיל האבחון ולהתחיל טיפול מוקדם, שעשוי לשפר את תפקודם העתידי של ילדים על הספקטרום האוטיסטי

מסלסולים ועד בלוז: עומר אדם מתאים לכולם

אלבומו החמישי של עומר אדם "אחרי כל השנים" מכיל לא פחות מ-17 שירים, ניסיון ברור של הזמר לקרוץ למקסימום מאזינים שלעתים מגיע על חשבון רמת השירים. ובכל זאת, אפשר למצוא כאן לא מעט הברקות, בהן שיר הנושא המעולה, שמוכיחות שאדם הוא זמר אדיר עם יכולות קוליות ייחודיות

פרקליטות haaretz.co.il

המדינה איבדה את מכשיר הטלפון של תאיר ראדה

הפרקליטות הודתה כי מכשירה של תאיר, שנרצחה בביה"ס בקצרין לפני כעשור, נעלם לאחר שאילנה ראדה ביקשה להשיב לה את חפציה הפרטיים של בתה, שהוחזקו מאז הרצח בידי המדינה

מה קורה למוזיקה במוח האנושי ואיזה חלק שלו הופך אותה ללהיט

האם אנחנו יכולים להבין למה התכוון היוצר מבלי ידע או רקע מוקדם? האם אפשר לנגן "אהבה" ואיך זה קשור לנטייה האנושית לסדר ושליטה

מבזקים ynet.co.il

טראמפ: "מדינה אחת או שתי מדינות - מה שיתאים לישראל ולפלסטינים"

מחקר מגלה מה מאפשר להידרות לגדול מחדש מתאים בודדים

ההידרה, יצור זעיר החי במים מתוקים, יכולה להצמיח ראש וזרועות מתוך תאים שנפרדו ממנה. על פי חוקרי הטכניון, ייתכן ובעתיד המחקר יוכל לסייע בהבנת התחדשות איברים בבני אדם

ynet.co.il

אבד הסלולרי של תאיר ראדה: "דוגמה חיה לשרשרת הכשלים והרשלנויות"

לאחר שהפרקליטות הודתה כי איבדה את הטלפון הסלולרי של תאיר ראדה ז"ל, כפי שנחשף הבוקר ב"ידיעות אחרונות", מפנה סנגורו של הרוצח שהורשע רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי, אצבע מאשימה לעבר בית המשפט והמשטרה: "לא מדובר בראיה מרכזית, אך זה מוסיף לחוסר האמון הציבורי"

פרידמן לא מתאים

הרצח והמחדל: הסלולרי של תאיר ראדה נעלם

אילנה ראדה ביקשה לקבל את הטלפון הנייד של בתה תאיר, שנרצחה לפני עשור. אלא שעכשיו, לאחר שבפרקליטות סירבו בטענה שמדובר בראיה חשובה - מודים שם שהסלולרי אבד. "הציבור צריך לדעת אם העלימו את הטלפון של תאיר", אמרה האם ל"ידיעות אחרונות". "אם הוא אבד, זו פשלה רצינית"

מסעדות haaretz.co.il

אכול כפי יכולתך: מסעדות ביפן מתאימות את התפריט לזקנים

קאזה נו אוטו, מסעדה בפרבר של יוקוהאמה, היא אחת המעטות המציעות שירותי הסעדה לאוכלוסייה הזקנה, שמתקשה ללעוס או לבלוע מזון מוצק

מדיני ynet.co.il

מזכ"ל האו"ם: "פיאד - האדם המתאים במקום המתאים"

אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם הנכנס, מתעקש על מינוי ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לתפקיד השליח באו"ם - על אף התנגדות ארה"ב וישראל. על העסקה האפשרית - לבני תמורת פיאד: "רק ספקולציות". ריבלין: "מינוי לבני - ברכה לישראל"

ynet.co.il

נחשפו הקלטות הטייסים מששת הימים: "השמידו את מטוסי האויב על הקרקע"

לרגל 50 שנה למלחמה, משרד הביטחון אישר לפרסם את הקלטות הקשר במהלך מבצע "מוקד" להשמדת חילות האוויר של מצרים, סוריה וירדן. הטייס הישראלי שחזר מירדן והופל בטעות מעל הכור בדימונה, המטוס העיראקי שהפציץ את נתניה, ופקודת הקרב המפורטת למבצע

דיווח: החוקרים אימתו חלק מהפרטים בדו"ח התיעוד המביך של טראמפ

בוטל אישום בהריגת שלושה פועלים תאילנדים בתאונה

כמעט שנתיים אחרי ששלושה פועלים נהרגו מפגיעת משאית בשפלה, החליט בית המשפט המחוזי בלוד לבטל את האישום נגד בעלי הטרקטור שעליו הוסעו: "אין שום מעשה או מחדל המיוחסים לו המהווים גורם ממשי למות המנוחים"

אבעבועות רוח: עלייה דרמטית במספר מקרי התפרצות המחלה

נתוני משרד הבריאות מראים עלייה משמעותית במספר מקרי אבעבועות רוח המדווחים בשנים האחרונות. הסיבה לעלייה בהתפרצות איננה ידועה אך קשורה ככל הנראה לתנאים היגייניים בגני הילדים. הבשורה: החיסון הופך את המחלה לקלה ולא קטלנית

הרופאה שהחליטה לרפא את המחלה של מערכת הבריאות

העומסים הבלתי אפשריים והשחיקה של הרופאים הופכים את מערכת הבריאות לחולה אנושות, טוענת ד"ר אביבה אלעד, רופאה שחייה הובילו אותה לחוות גם את צדו השני של המתרס הרפואי. בספר חדש היא מביאה סיפורים על היתקלות מתסכלת עם מערכת אטומה, ובצדם אופטימיות זהירה והצעות אופרטיביות לתיקון, שבעיניה חייב לקרות ממש עכשיו

הפורץ נגס בתות - והוביל את החוקרים אליו

תושב השטחים שפרץ לדירה ביפו והצליח להימלט עם סכום כסף גדול, לא העלה בדעתו שחוקרי המשטרה יגיעו אליו בגלל שלא התאפק ונגס בתות שהיה במקרר במטבח

משתגעים מפיצוח גרעינים ליד האוזן? עכשיו יש לזה הסבר מדעי

לדברי חוקרים בריטיים, סריקות מוח של אנשים הסובלים ממיזופוניה מראות שרעשים מסוימים, כמו אלו המלווים אכילה ושתיה, גורמים לחלק שבו מתבצעים התהליכים הרגשיים לפעול באופן מואץ

חדשות בעולם ynet.co.il

נחשפו שירים מהשואה: "אולצו לכתוב ולשיר בכפייה"

יותר מ-70 שנה אחרי השואה נחשפו שירים ששרו היהודים במחנות העבודה של הנאצים. הפזמונאי קובי לוריא סיפר על השירים והרקע שלהם באולפן ynet

900 אלף מענק פרישה: דרישות הטייסים נחשפות

לאחר ביטולן של יותר מ-10 טיסות אל על בשל "חוסר נכונות טייסים לאייש את הטיסות", ייפגשו הצדדים למו"מ לילי כדי לשים קץ למשבר. ההנהלה: "לקוחותינו הופכים לבני ערובה". הטייסים: "שכר הטייסים הוותיקים קוצץ באכזריות"

בריאות haaretz.co.il

עשורים של תעלומה קטלנית נפתרו: המחלה שהכתה בילדי הודו נגרמה מליצ'י

מדי שנה באותה העונה מתו ילדים בריאים בכפר במזרח המדינה ללא סיבה נראית לעין. חוקרים שהתחקו אחר התופעה גילו שמקורה ברעלן שנמצא בליצ'י, השכיח מאוד בתזונת התושבים

נחשפו השירים שיהודים אולצו לשיר בדרך למחנות העבודה

אחרי 70 שנה: בסליל הקלטה ישן מארכיון אוניברסיטאי באוהיו התגלו שירים שניצולי שואה סיפרו שאולצו לשיר בדרכם לעבודות כפייה

צבא וביטחון ynet.co.il

חקירות המחבל מחיפה נחשפות: שנים של שנאת יהודים

מוחמד שינאווי, שרצח את גיא כפרי וירה ברב יחיאל אילוז אחרי שהחברה שלו אמרה לו כהקנטה שהוא אוהב יהודים, סיפר בחקירותיו שבמלחמת לבנון השנייה עזר לשרוף מכוניות של יהודים ושביום כיפור נהג לגנוב מהם אופניים. "מטען השנאה שבי התפוצץ, הרגשתי שהגיע הרגע לעשות פיגוע"

מחקר בתאומים מצא: מחסור בשינה פוגע במערכת החיסון

חוקרים שערכו בדיקות דם גנטיות ל-11 זוגות תאומים, מצאו אצל התאום שישן פחות – פגיעה בתפקוד רכיבים רבים במערכת החיסון, כולל תאי הדם הלבנים. מומחה ישראלי: "קיים קשר ברור בין מחסור בשינה לתפקוד מערכת החיסון ונטייה לזיהומים"

משרד הבריאות haaretz.co.il

משרד הבריאות: החיסון נגד שפעת יעיל למרות השינוי בזני הנגיף

בהודעה הבהיר המשרד כי חיסונים הם עדיין הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני שפעת וכי בכוחם למנוע תחלואה קשה ואף מוות. ההבהרה הגיעה בעקבות פרסומים על חוסר יעילותו של החיסון

ynet.co.il

האם החיסון לשפעת באמת לא יעיל ואיך להתגונן מהמחלה?

בעקבות המחקר שמצא כי אצל 75% מהנדבקים בשפעת היו מחוסנים: מדוע החיסון לא הגן מפני המחלה, האם יש סיבה לדאגה, מתי צריך לבקש מהרופא תרופה נגד שפעת, והאם בכלל עוד יש טעם להתחסן? כל התשובות

ערוץ 2 haaretz.co.il

הקצר במוח בחדשות 2 הגיע דווקא מטבריה

"איש באמונתו יחיה" זה משהו ששווה להילחם עליו, אך כשאומרים על הרצח בטבריה "אפילו דברים שנראה לנו לרע, זה לטובה", אפשר להגיב רק בדרך אחת: השם ישמור

themarker.com

העדויות נחשפות: מה אמרו במשטרה יעלון, מוזס ומילצ'ן

על פי ערוץ 2, שר הביטחון לשעבר משה יעלון העיד במשטרה כי נתניהו היה פעיל באופן ישיר בביטול מכרז כלי השיט - מעל לראשה של מערכת הביטחון. לשכת רה"מ: "שיטפון של הדלפות שקריות שמטרתן להכפיש את נתניהו ומשפחתו ולבצע הפיכה שלטונית"

מצרים: הצבא חיסל 19 חמושים במבצע נגד תאי הטרור בסיני

רשות המסים themarker.com

ח"כ טרכטנברג: "אנחנו מוחים נגד 'בריחת המוחות' - אך רשות המסים פוגעת בחוקרים צעירים"

טרכטנברג: רשות המסים פוגעת במחקר המדעי ובחוקרים צעירים ■ "נשים שאנחנו כל כך רוצים לקדם במדע מתקשות לצאת לפוסטים בחו"ל, ובמקרה הטוב יוצאות לשנה או שנתיים, ועכשיו אנחנו רוצים גם אותן למסות?"

תאונות דרכים בישראל themarker.com

הרשות לבטיחות בדרכים: "לבטל את המלשינון. זה התאים לשנות ה-90"

לאחר שמאות אלפי מכוניות חויבו לשאת במדבקת "איך אני נוהג", אומר יו"ר הרשות גיורא רום כי יש לבטל את הנוהל המחייב, בטענה כי אינו מיושם ועלול אף לפגוע בבטיחות: "ה'איך אני נוהג' הוא הדבר הקרוב ביותר ל'חייל, שפר הופעתך' - שניהם חסרי תועלת"

חוקרים בצרפת: צבע מאכל E171 - עלול לסרטן

צבע המאכל, שצובע את המזון בלבן ואפשר למצוא אותו במוצרים פופולריים רבים ובהם מסטיקים, משחות שיניים וממתקים, גרם להופעת גידולים סרטניים אצל 40% מבעלי החיים שנבדקו. בעקבות הממצאים פתח משרד הבריאות הצרפתי בבדיקה והורה לבדוק את הממצאים גם על בני אדם

שירות הביטחון הכללי (השב"כ) haaretz.co.il

באיזו עוצמה מכים ולמה צריך כיסוי עיניים: חוקרים מספרים על עינויים בישראל

לאחר שנים שהמדינה ניסתה להשאיר באפלה את העינויים בחדרי החקירות, מודים חוקרים בכירים כי הם מתקיימים. הם מסבירים איך נבחרים האמצעים שננקטים ומה עושים כשהנחקר בוכה ומתחנן

ynet.co.il

חוקרים מצאו: למה חולים בשפעת והצטננות דווקא בחורף?

מחקר חדש שנערך בשוודיה מצא כי הווירוסים מתחילים להשתולל שבוע אחרי גל הקור הראשון. הסיבה: הלחות הנמוכה והאוויר היבש סופגים את הלחות מהחלקיקים המזוהמים ומסייעים להם לנוע למרחקים

חוקרים מקיימברידג': חשיפה במינון נמוך לשקרים "מחסנת" מהשפעת חדשות מזויפות

לדברי החוקרים, חשיפה מבוקרת לידיעות שקריות עשויה להגביר את חשדנותם של צרכני החדשות באינטרנט בטווח הארוך, ולמנוע בעקיפין הישנות מקרים כמו הירי בפיצרייה בוושינגטון

טראמפ: אדון מחדש בהסכם הסחר החופשי בצפון אמריקה בזמן המתאים

המסגרת שמתאימה למשקפי הראייה: כך תתאימו

התאמת מסגרת משקפיים שתהיה גם נוחה וגם שתתאים למבנה הפנים ולסוג המשקפיים היא חשובה מאוד. מה חשוב לדעת לפני ההחלטה? צפו בתהליך הבדיקה

ספרות haaretz.co.il

יניב איצקוביץ' וננו שבתאי מוזכרים כמועמדים מובילים לפרס ספיר הערב

אנשי ספרות דוחים את טענות ישי שריד וגבריאל בן שמחון כי ספריהם לא הגיעו מרשימת הפרס המורחבת לחמישייה המצומצמת, כיוון שהם ביקורתיים מדי כלפי המדינה והחברה

חוקרים מזהירים מניסיון פישינג מתוחכם נגד משתמשי Gmail

התוקפים מנצלים חשבונות של חברים כדי לגרום למשתמשים לחשוף את הססמאות שלהם

מילון מונחים כלכליים בשוק ההון themarker.com

מניית חברה המפתחת חיסון לשפעת קפצה ביותר מ-30% מתחילת השנה

שוויה של חברת ביונדווקס, המפתחת חיסון שפעת אוניברסאלי, זינק מתחילת השנה לשיא של יותר משנה

קציצות אורז קריספיות ברוטב תאילנדי

קציצות תאילנדיות פריכות בחוץ ורכות מבפנים, מוגשות על רוטב תאילנדי של חלב קוקוס ותבלינים, של השפים ממסעדת מריפוסה בקיסריה

שוודיה: החיסון לשפעת גרם להתפרצות סוכרת נעורים

סיבה לדאגה: מחקר שנערך בשוודיה חשף שחיסון נגד שפעת בשם "פנדרמיקס" הביא להגדלת הסיכון להתפרצות סוכרת נעורים. לפני שמונה שנים חוסנו בישראל באמצעותו למעלה מחצי מיליון איש. משרד הבריאות: "לא עלתה כל אינדיקציה לקשר כזה"

ynet.co.il

משרד מבקר המדינה נזף בבכירי קק"ל: "עובדים שחשפו אי סדרים מרגישים מאוימים"

בעקבות חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet כי עובדים בארגון מנצלים כספי תרומות כדי לממן בילויים יקרים במסעדות, בכירי קק"ל הוזהרו לא לפגוע בחושפי הפרשה. "אנשים מפוחדים וחוששים לפרנסתם", סיפרו עובדים. בקק"ל החליטו בינתיים להקפיא את כל תקציבי האירוח לכלל המרחבים

חדשות בעולם ynet.co.il

יום הילד בתאילנד: בואו לכוון נשק בצבא

צבא תאילנד פתח את בסיסיו וקרא לילדים לבוא להחזיק רובים, להצטלם איתם - ולרכוש ערכים פטריוטיים. מטוס קרב התרסק, רה"מ הפגין יכולות קיקבוקסינג

"מזל טוב" ומגן דוד: תכשיטים נחשפו בשרידי סוביבור

במסגרת חפירות שביצעו גורמים ישראליים ופולנים התגלו סיכות ותליונים שנפלו לנשים שהובלו לתאי הגזים במחנה ההשמדה בפולין במלחמת העולם ה-2. תכשיט שהיה שייך לנערה גרמניה מפרנקפורט דומה לתליון של אנה פרנק, גם היא ילידת העיר. החוקרים: "תרומה חשובה לחקר השואה"

ynet.co.il

חיסון נגד שפעת: למי הוא באמת יעיל?

מתלבטים אם לרוץ להתחסן נגד שפעת? תוהים עד כמה החיסון יעיל עבורכם או אם הוא עלול לסכן את בריאותכם? לפניכם סקירות המחקרים האחרונות על חיסוני השפעת בחלוקה לאוכלוסיות השונות: ילדים, נשים הרות, מבוגרים בריאים, קשישים וחולים כרוניים

יצרנית נוטלה נגד החוקרים: שמן הדקלים במוצר אינו מסרטן

בתגובה לאזהרת האיגוד האירופי לבטיחות במזון, לפיה קיים חשש כי חימום שמן הדקל משחרר רכיבים מסרטנים, החליטו יצרני נוטלה, שמכילה את השמן החשוד, שלא להסירו מהמוצר. "הסרת שמן הדקלים תפגע בטעם ובמרקם הממרח", טוענים בחברה

לעולם לא אשכח את התרנגולות הצלויות של תאילנד

התרנגולות הצלויות של בית ג'אלה הן החומר שממנו קורצו חלומות גדולים, וגם במשק מלמד הן טעימות להפליא. אבל שום דבר לא יכול להתחרות באלו שטעמתי בין פסלי הבודהה והמקדשים של תאילנד

שב"כ והמשטרה חוקרים חשד להתארגנות לפגיעה בערבים

הפרשה החדשה נחקרת תחת איסור פרסום במחלקה היהודית ובמפלג לפשיעה לאומנית במחוז ש"י

הצצה לקאב קם: האחות הצעירה של בית תאילנדי

עשרים שנה אחרי שהקים את בית תאילנדי, פתח השף והמסעדן יריב מלילי את "קאב קם" בר-מסעדה והאחות הצעירה והפרועה. בתפריט: מנות תאילנדיות שהולכות כמעט עד הסוף והרבה אלכוהול

לרוץ עם סגנון: כך תבחרו טכניקה המתאימה לכם

ספורט אחד, מגוון אפשרויות: לריצה המוכרת לנו קיימות מגוון טכניקות המשפיעות כל אחת על הנחיתה, העומסים,השרירים המופעלים על הרגל, וגם על הסיכון לפציעות. כיצד ניתן להתאים את הסוג הנכון לכל רץ ורץ? התשובות בכתבה שלפניכם

חלל haaretz.co.il

לא זבנג וגמרנו: חוקרים ישראלים הציגו מודל חדש לתהליך היווצרות הירח

המחקר שנערך במכון ויצמן שולל את "תאוריית ההתנגשות" לפיה מאורע בודד גרם להיווצרות הירח וגורס כי הירח הוא תוצאה של התנגשויות רבות של גופים זרים עם כדור הארץ, שהתלכדו לאחד במהלך מיליוני שנים

ynet.co.il

בת הקצין שנרצח בוושינגטון: "טוב שחוקרים אחרי 43 שנה, חבל שזו לא ישראל"

רחל אלון-מרגלית הייתה בת חמש כשאביה נרצח בפתח ביתו בארצות הברית. היא מרוצה מכך שה-FBI החליט לפתוח מחדש את החקירה, אבל יש לה ביקורת על מערכת הביטחון בארץ. "למה לא רוצים לחקור? אולי כי זה יסבך אותנו עם האמריקנים?"

מחקר haaretz.co.il